Bērnu psihologs skaidro jauno vecāku kursos, kā bērniem mācīt emociju regulāciju
Šajā nodarbībā uzzināsi, kā bērns iemācās, kas ir emocijas, un apgūst spēju pašregulēt sevi. Piedāvāšu dažas efektīvas metodes, kā iemācīties atpazīt bērna emocijas un kā pašam bērnam iemācīt atpazīt viņa emocijas. Šī nodarbība būs noderīga ikvienam, kurš ikdienā domā par emocijām, cenšas tās saprast sevī, citā, savā bērnā, audzēknī – bez vecuma ierobežojuma. Nodarbība par emociju regulāciju ietver dažādas būtiskas tēmas.
Kurss ir piemērots vecākiem un pedagogiem, kurā Tu saņemsi atbildes uz jautājumiem:
- Kā bērnam mācīt emociju regulācijas prasmes?
- Kādēļ bērns raud, čīkst par visu?
- Kādēļ bērns sit galvu pret virsmām?
- Kas ir divgadnieku krīze?
- Ko darīt, ja bērns neprot zaudēt un zaudējuma situācijā pauž spēcīgas emocijas?
- Ko darīt, ja bērns turpina dīkt to, ko nedrīkst? Pauž spēcīgas emocijas, kliedz, spiedz, sit ar kāju.
- Kā palīdzēt bērnam, ja viņš satraucas pirms pasākumiem?
- Kādēļ bērns pauž spēcīgas emocijas, kad viņam kaut kas nesanāk?
- Ko darīt, ja saraudājies bērns neļauj samīļot, stumj projām?
- Cik ilgi ir par ilgu ļaut bērnam izraudāties?
- Kādā vecumā kādas intensitātes emocionālas reakcijas ir atbilstošas?
Kursu pedagogiem un vecakiem vada bērnu psihologs un UDHS koučs Simona Dimanta
S.Dimanta ir mamma un praktizējoša bērnu psiholoģe, spēļu terapijas speciāliste, sertificēta BEA un sertificēta piesaistes attiecību veidošanas grupu vadītāja. S.Dimanta ir strādājusi bērnudārzā, sociālajā dienestā un Latvijas Bērnu atbalsta fondā. S.Dimanta apmāca pedagogus un vecākus un pieņem klientus savā privātpraksē. Rakstus ar S.Dimantas pausto viedokli var meklēt “Skolas psiholoģija”, “Bērnudārznieks”, jauns.lv, mammamuntetiem.lv, žurnālā “IR”, “Mans Mazais” u. c.
Kurss sastāv no 13 lekcijām (kopā 9 stundas):
- Emociju regulācija. Uzzināsi, kā attīstās bērna spēja regulēt emocijas un kā vecāki var veicināt šo prasmi.
- Emociju attīstība pa vecumposmiem. Iegūsi izpratni par to, kā bērna emocionālā attīstība mainās dažādos vecumposmos.
- Kā bērni un vecāki iemācās regulēt emocijas. Uzzināsi, kā veidot emocionālo regulāciju, sadarbojoties ar bērnu.
- Temperaments un emocijas. Iegūsi zināšanas par to, kā bērna temperaments ietekmē viņa emociju izpausmes.
- Emociju regulācijas prasmes. Apgūsi praktiskas metodes, kā palīdzēt bērnam apgūt emociju pārvaldību.
- Kā saprast, kādēļ bērnam ir spēcīgas emocijas. Uzzināsi, kā atpazīt emociju avotus un kā reaģēt.
- Emociju kāsis un praktiskie uzdevumi. Iemācīsies praktiskas tehnikas, kā palīdzēt bērnam regulēt emocijas dažādās situācijās.
- Video piemēri. Redzēsi reālus piemērus, kā pielietot emociju regulācijas metodes ikdienā.
- Emociju regulācijas stratēģijas. Uzzināsi dažādas efektīvas stratēģijas bērna emociju pārvaldībai.
- Metodes, ja bērnam ir nostiprinājusies nevēlama uzvedība. Iegūsi risinājumus, kā mainīt bērna nevēlamu uzvedību, kas rodas no emociju trūkuma.
- Kā atpazīt, kāpēc bērns raud. Uzzināsi, kā atšķirt dažādus raudāšanas iemeslus un kā reaģēt.
- Ieteicamā literatūra. Saņemsi rekomendācijas par noderīgu literatūru, kas palīdzēs padziļināt zināšanas par emociju regulāciju.
- Bonuss nodarbība: Emociju regulācija jaunajiem vecākiem. Uzzināsi specifiskas tehnikas un ieteikumus, kas ir būtiski jauniem vecākiem bērnu emocionālajā audzināšanā.
⭐️⭐️⭐️ Atsauksmes no kursa vecākiem un pedagogiem “Kā bērniem mācīt emociju regulāciju” dalībniekiem:
🔶“Ļoti, ļoti vērtīgs kurss! Šo vajadzētu noklausīties visiem vecākiem. Tas viņiem palīdzētu labāk izprast savus bērnus.” Inta
🔶“Paldies, vērtīga bija visa nodarbība. Saņēmu svarīgus atslēgas vārdus/frāzes, kuras pilnībā izmainīja manu redzējumu. Un lielākais paldies nodarbības vadītajai, par skaidru atbildi uz manis uzdoto personīgo jautājumu. Esmu skolotāja & mamma, šī nodarbība man kā mammai bija ļoti emocionāla, jo skaidri sapratu, kur esam nošāvuši greizi attiecībās ar savu trīsgadnieku. Ak, kā es būtu gribējusi šo nodarbību redzēt ātrāk. Nodarbības laikā saņēmu atbildes uz visiem sev neskaidrajiem jautājumiem, saņēmu zināšanas, praktiskus padomus un pats svarīgākais – skaidru virzienu tālākai ikdienai ar bērniem.” Anda
🔶“Man patika reāli piemēri no dzīves un minētie situāciju risinājumi. Noteikti mācīšos vēl vairāk runāt ar savu viengadnieci un nosaukt emocijas vārdā, aprakstīt sajūtas, lai pati iepazītos vēl labāk ar savām sajūtām, jo sapratu, ka manā bērnībā emocijas tika uzskatītas par kaut ko nepareizu.” Līga
🔶“Man principā noderēja viss Jūsu stāstītais – tiešām beidzot pa ilgiem laikiem piedalījos nodarbībā, kur sniegto informāciju varēšu izmantot arī praktiski.” Elīna
tlovertonet –
This is a very good tips especially to those new to blogosphere, brief and accurate information… Thanks for sharing this one. A must read article.