• Bērna autonomijas

    MK Bērna pašvērtējuma veidošana

    Kurss vecākiem, kas vēlas spēcināt sava pirmsskolas vecuma bērna pašvērtējumu –

    praktiski risinājumi, ko varat ieviest uzreiz pēc kursa noslēguma!

    Vai jūs satrauc, ka jūsu bērns bieži apvainojas, baidās no neveiksmēm vai salīdzina sevi ar citiem bērniem? Šis kurss ir izveidots tieši jums – pirmsskolas vecuma bērnu vecākiem, kas vēlas iemācīties praktiskas metodes bērna pašvērtējuma spēcināšanai un palīdzēt viņam augt par pārliecinātu un drošu personību.

    18.00 Uzzināt vairāk
  • Bērna autonomijas

    MK Vecumposma īpatnības līdz 4 gadu vecumam

    Palīdzi bērnam attīstīties un augt katrā no viņa dzīves posmiem!

    Kursā Tu uzzināsi kādēļ bērns sāk raudāt, kad vecāks dodas prom, vēlas bērnu atstāt pie tēta vai omītes, kādēļ bērns bāž visu mutē, un līdz kādam vecumam tas ir normāli, kādēļ bērns mētā mantas, kādēļ bērns tīši dara to, ko nedrīkst,– iekniebj, nomet zemē un skatās, kādēļ bērns ņem nost citiem mantas, cik daudz bērnam ir jārunā katrā vecumposmā, kādēļ bērns nespēlējas ar citiem bērniem un atbildes  citiem jautajumiem.

    18.00 Uzzināt vairāk
  • Bērna autonomijas

    MK Kā atbalstīt bērnus ar UDHS

    Bērnu psihologs skaidro kā atbalstīt bērnus ar UDHS

    Kurss Tev sniegs zināšanas: Kas ir uzmanības noturības deficīts? Kādēļ bērns vienmēr ir jāpierunā, lai darītu to, ko viņš jau prot? Kādēļ bērniem bieži ir izaicinoša uzvedība?

    10% teorija 90% praktiski piemēri 

    Šīs prasmes ir neaizvietojamas, lai veiksmīgi sadarbotos ar bērniem, kuriem ir UDHS, un tās būs noderīgas arī citos aspektos savā darba dzīvē.

    18.00 Uzzināt vairāk
  • Bērna autonomijas

    MK Otrā bērna ienākšana ģimenē

    Vai Tevi satrauc brāļu un māsu attiecības?

    Tavā mājas dzīvē bieži rodas konflikti starp bērniem? Vēlies, lai starp brāļiem un māsām ir siltas un draudzīgas attiecības? Kursa mērķis ir palīdzēt vecākiem radīt pozitīvu vidi, veicinot ciešas un draudzīgas brāļu un māsu attiecības.

    Pabeidzot kursu “Brāļu un māsu attiecības”, vecākiem būs prasmes un zināšanas, lai efektīvi veicinātu draudzīgas attiecības starp  brāļiem un māsām. Iesaku šo nodarbību noklausīties jau laikā, kad tiek gaidīts ģimenes pieaugums.

     

    18.00 Uzzināt vairāk

Autiskā spektra traucējumi – kā tie izpaužas un kāpēc ir svarīgi tos diagnosticēt pēc iespējas ātrāk

bērns rāda uz lapu, kur attēlota saule

Iekļaujošā izglītība Latvijas skolās jau sen vairs nav jaunums. Līdz ar iekļaujošās izglītības ieviešanu skolu ikdienā ir svarīgi, ka pedagogi aktīvi izzina un mācās atpazīt dažādu bērnu uzvedību. 

2. aprīlis ir autiskā spektra traucējumu (AST) atpazīstamības diena.

Joprojām nav skaidrs, kas izraisa AST, taču šī spektra traucējumi nav pieskaitāmi pie reti sastopamiem. Tādēļ ir būtiski, ka gan vecāki, gan skolotāji spēj ne tikai šādu uzvedību atpazīt, bet arī zina, kā strādāt un sadarboties ar bērnu, kuram ir AST

AST ir attīstības traucējumi, kas ietekmē cilvēka spējas saprasties un mijiedarboties ar citiem cilvēkiem. Fiziski cilvēki ar AST izskatās pavisam “normāli”, tādēļ nereti, nezinot, ka cilvēkam ir AST, pārējiem var likties, ka šis cilvēks ir nepieklājīgs, neaudzināts, iedomīgs vai dīvains. 

Visbiežāk AST izpaužas 3 galvenajās jomās:

  • savstarpējā mijiedarbībā ar citiem – cilvēki ar AST bieži vēlas norobežoties, viņiem ir raksturīga vienaldzība attieksme pret citiem, bērni labprātāk spēlējas savrup vieni paši;
  • komunikācijā ar citiem – cilvēkiem ar AST ir grūti uztvert vispārpieņemtu žestu, balss toņa vai izteicienu nozīmi, viņiem ir grūti atpazīt vai saskatīt citu cilvēku emocijas un reakcijas;
  • AST raksturīgs iztēles trūkums – tas ne tikai traucē izprast un apgūt informāciju tādās jomās kā vēsture, literatūra, sociālās zinības u. tml., bet, arī izdarīt izvēles. Bērniem tas rada grūtības iesaistīties rotaļās.

Cilvēkiem ar AST bieži ir raksturīgas atkārtojošās darbības un stingra turēšanās pie plāna, ierastā režīma vai citiem paradumiem, piemēram, iešana uz skolu vai darbu pa vienu un to pašu maršrutu precīzi vienā un tajā pašā laikā. Šiem cilvēkiem bieži ir specifiskas intereses vai hobiji, kas tiek attīstīti gandrīz mānijas līmenī, un nereti tie ir saistīti ar faktu sistematizēšanu. 

Daži uzvedības piemēri, kas norāda uz AST bērniem:

  • nespēlējas ar citiem bērniem;
  • saskarsmē nav acu kontakta;
  • grūtības ar uzdevumiem un rotaļām, kur nepieciešama iztēle;
  • ilgstoši runā par vienu un to pašu tēmu;
  • nereaģē uz apkārt notiekošo;
  • vāji attīstīta valoda;
  • kā papagailis atkārto vārdus un frāzes, ko saka otrs;
  • mijiedarbība bieži veidojas vienpusēja, jo bērns tajā neiesaistās;
  • bieži izrāda vienaldzību;
  • saskarsmē ar citiem bērniem iesaistās tikai ar pieaugušā palīdzību;
  • bērna uzvedība ar šķist dīvaina vai situācijai neatbilstoša, dažkārt bērns smejas nevietā un nelaikā.

Ir ļoti svarīgi, ka AST tiek diagnosticēti pēc iespējas agrāk. Jo ātrāk šāds bērns saņems atbilstošu palīdzību un strukturētu atbalstu, jo lielākas iespējas, ka viņš apgūs vairāk prasmju un maksimāli varēs realizēt savu potenciālu kā pieaudzis cilvēks. Tādēļ, ja ir aizdomas, ka bērna uzvedība nav atbilstoša, uzreiz ir jāvēršas pie psihologa – laicīga grūtību konstatēšana un atbilstošs atbalsts palīdzēs bērnam adaptēties dzīvei.  

Vairāk par AST var uzzināt Latvijas Autisma apvienības mājas lapā www.autisms.lv

Lai palīdzētu gan vecākiem, gan pedagogiem saprast:

  • vai bērnam ir AST, 
  • kā mijiedarboties ar bērnu, kuram ir AST, 
  • kā palīdzēt viņam iekļauties ne tikai bērnu kolektīvā, bet ikdienas dzīvē, 
  • kā veidot komunikāciju ar šādu bērnu, 

piedāvāju iespēju noklausīties kursu “Kā palīdzēt iekļauties bērniem ar autiskā spektra traucējumiem (AST)

Kurss Tev sniegs:

  • zināšanas par AST un šo traucējumu izpausmēm;
  • metodes, kā veidot komunikāciju;
  • pieejas, kā mijiedarboties;
  • praktiskas prasmes, kā sadarboties un izvairīties no nevēlamas uzvedības,
  • padomus, kā iekārtot vidi.

Pieteikties kursam vari šeit:

https://miletizglitoti.lv/kurss/ka-palidzet-ieklauties-berniem-ar-autiska-spektra-traucejumiem-ast/ 

Bērni ar AST, kuri savlaicīgi saņem tieši viņiem piemērotu, strukturētu atbalstu, lielākoties veiksmīgi apgūst nepieciešamās prasmes, kas vēlāk ļauj viņiem sekmīgi iekļauties sabiedrībā, veidot konstruktīvas attiecības ar citiem cilvēkiem un dzīvot pilnvērtīgu dzīvi. 

0
    0
    Grozs
    Jūsu grozs ir tukšsAtgriezties veikalā