Vai savā praksē esi saskāries ar situāciju, kad skaidri zini – šos konkrētos bērnus nedrīkst laist kopā, jo uzreiz izceļas ķīviņi un kašķi burtiski uz līdzenas vietas? Stundu laikā šie bērni jānosēdina pēc iespējas tālāk citu no cita, starpbrīžos notiek nebeidzama attiecību skaidrošana, kas turpinās arī pēc stundām, ārpus skolas, nereti uzņemot vēl lielākus apgriezienus un intensitāti. Jo ilgāk iet laiks, jo niknākas kļūst skolēnu savstarpējās cīņas.
Nereti bērnu vecāki un pedagogi šādu situāciju skaidro ar skolēnu savstarpēju nepatiku, nespēju savā starpā kaut ko sadalīt vai ko tamlīdzīgu, taču patiesībā šāda plūkšanās liecina par ilgstoši nerisinātu, ielaistu mobinga (bulinga) situāciju.
Mobings skolā
Kašķi skolēnu starpā ir normāla lieta, tie mēdz uzliesmot, taču, atrisinot galveno strīdu iemeslu, tie norimst, vairs neatkārtojas un aizmirstas. Ikdienišķi ķīviņi un strīdi starp skolēniem rodas dažādu iemeslu dēļ un tajos ir iesaistīti dažādi bērni.
Ja novēro, ka strīdi un konfliktsituācijas rodas starp vieniem un tiem pašiem bērniem, ja kašķu epicentrā allaž ir vieni un tie paši iesaistītie, ir jāapzinās – tā ir viena no galvenajām mobinga pazīmēm. Visbiežāk tā norāda uz to, ka mobinga situācija no sākotnējās, klusās, fāzes ir jau pārgājusi atklātā formā.
Šādā situācijā vilcināties nedrīkst, situācija jāsāk risināt uzreiz, jo mobings nepāriet, ar laiku tas tikai pieņemas spēkā.
Plašāk, kas ir mobings skolā un par risinājumiem mobinga situācijās, es stāstu kursā pedagogiem
– Pedagogu sadarbība ar vecākiem un mobinga risinājumi izglītības iestādē: https://miletizglitoti.lv/kurss/pedagogu-sadarbiba-ar-vecakiem-un-mobinga-risinajumi-skola/