Vai Tevi nogurdina necienīga bērna uzvedība, tas, ka bērni traucē grupas darbu?
Es Tevi pilnībā saprotu. Arī es esmu to piedzīvojusi, strādājot bērnudārzā un vadot nodarbības skolēniem.
Pacel roku, ja arī Tu piedzīvo ko līdzīgu!
Tu sāc vadīt nodarbību, bērns rada kņadu un traucē grupas darbu. Tu centies laipni runāt ar bērnu, iecietīgi aicini pievērsties darbam. Tu sagaidi, ka bērns apsēdīsies savā vietā un pievērsīsies grupas darbam, bet tā vietā Tevi nogurdina bērna necienīga uzvedība tīši sāk trokšņot, apsaukājas, mētā mantas, pievērš uzmanību visu atlikušo nodarbību. Tas liek just bezspēcību. Tava enerģija ātri tiek izsmelta, un Tu nevari pilnvērtīgi veikt savus darba pienākumus.
Necienīga bērna uzvedība – tai nav jābūt ikdienas normai!
Bērniem ir jāseko pedagogu norādēm un jāpauž cieņa. Tev nav stundas laikā bērnam jāmāca sociālās un uzvedības normas, un citiem bērnam nav jākavē mācību vielas apguve.
Šodien es dalīšos ar diviem ieteikumiem, kuri jāievēro ikvienam, kurš vēlas veiksmīgi vadīt bērnu grupu.
Pirmais ieteikums – reaģēt laikus. Kad ir tas brīdis, ka Tev šķiet, ka ir laiks iesaistīties, lai risinātu problēmsituācijas? Ja bērni ik pa laikam nosauc cits citu nejaukos vārdus, pakacina cits citu – vai tas ir kaut kas tāds, kam pievērst uzmanību?
Jebkurā izglītības iestādē jābūt skaidri definētām vadlīnijām, kurā brīdī jāiesaistās, lai bērna uzvedība nekļūtu apgrūtinoša un nebojātu mikroklimatu. Izglītības iestādes, kuras nepiedzīvo bērnu agresiju, atzīst, ka viņu veiksmes atslēga ir spēja laicīgi reaģēt uz signāliem, kuri var veicināt agresiju. Vai Tavā izglītības iestādē ir skaidras vadlīnijas?
Otrais ieteikums – skaidri noteikumi. Uzsākot gadu, ir ļoti svarīgi kopā ar bērniem izrunāt skolas iekšējos kārtības noteikumus. Zinu, ka pedagogi jau to dara, bet vēlos pievērst uzmanību tam, ka noteikumi jāizstrādā kopā ar bērniem, jautājot, kas viņiem ir pieņemami un kas nav, kādus noteikumus viņi vēlētos. Kad skolēni ir iesaistīti noteikumu izveidē, viņi pauž lielāku atbildību tos ievērot. Ja noteikumi tiek regulāri pārkāpti, tad tie vai nu nav atbilstoši bērnu vajadzībām, vai nu ir pārāk stingri vai nekonkrēti, vai nu, iespējams, bērnam ir kādas grūtības. Skaidri un visiem vienlīdzīgi noteikumi rada drošības izjūtu bērniem, kas samazina agresīvu uzvedību un paaugstina vēlmi sadarboties.
Jau šodien ir pieejams padziļināts un praktisks kurss pedagogiem
Tev beidzot būs iespēja vadīt stundas, nepiedzīvojot nemitīgu pārtraukšanu. Tu varēsi pasniegt paredzēto tēmu tieši tā, kā tas ir plānots.
Pievienojies kursam: Pedagogu sadarbība ar vecākiem un mobinga risinājumi izglītības iestādē https://miletizglitoti.lv/kurss/pedagogu-sadarbiba-ar-vecakiem-un-mobinga-risinajumi-skola/