Simona Dimanta

Iedziļinos jautājumos par bērnu attīstības posmiem un uzvedību. Izglītoju vecākus un bērnudārza pedagogus par bērnu uzvedību.


Sveiks, Mīlēt Izglītoti ciemiņ! Prieks, ka esi šeit iegriezies. Īsi iepazīstināšu ar sevi – kas es esmu, ko es daru –, un pastāstīšu, kāda ir Mīlēt Izglītoti vīzija un mērķi.

Psihologa konsultacija Simona Dimanta Milet Izglitoti2

Par mani

Mans ceļš sākās ar dziļu interesi par bērnu attīstību un uzvedību. Es vēlējos saprast, kā bērni domā, jūt un reaģē, kāpēc viņi pārbauda robežas un kā mēs – kā vecāki – varam viņiem palīdzēt augt emocionāli stipriem un pārliecinātiem.

Šī interese mani aizveda līdz psiholoģijas studijām, kur ieguvu maģistra grādu klīniskajā un veselības psiholoģijā. Taču ar akadēmiskām zināšanām man nepietika – es vēlējos iedziļināties reālās, ikdienas situācijās, ar kurām saskaras vecāki. Es redzēju, cik bieži audzināšana kļūst par nepārtrauktu cīņu un cik ļoti vecāki vēlas disciplinēt savus bērnus ar cieņu, bet nezina, kā to izdarīt.

Tāpēc, lai sniegtu vecākiem efektīvus un zinātniski pamatotus risinājumus, padziļināti apguvu bērnu emocionālo audzināšanu un piesaistes attiecību veidošanu, kā arī specializējos spēļu terapijā darbā ar bērniem, kuri saskaras ar uzvedības un emocionālām grūtībām.

Es esmu palīdzējusi simtiem vecāku un pedagogu, sniedzot viņiem praktiskus rīkus, kā noteikt skaidras robežas, mazināt konfliktus un stiprināt attiecības ar bērnu. Esmu lekciju un meistarklašu vadītāja valsts un privātajās izglītības iestādēs, sadarbojos ar Valsts Izglītības satura centru un piedalos konferencēs un medijos, lai izglītotu vecākus par bērnu uzvedību un attīstību.
Tomēr visvērtīgākās atziņas es ieguvu, strādājot tieši ar ģimenēm.

Es redzēju, kā vecāki cīnās ar vainas sajūtu, nogurumu un sevis apšaubīšanu, mēģinot atrast līdzsvaru starp stingrību un maigumu.

Es sapratu, ka audzināšana nav par ideālām metodēm – tā ir par attiecībām, izpratni un nepārtrauktu mācīšanos.

Tāpēc es dalos ar vērtīgu informāciju par bērnu attīstību un audzināšanu, lai katrs vecāks varētu atrast savu pārliecību, audzinot bērnu ar cieņu, skaidrību un sirsnību.

Ja vēlies uzzināt vairāk, kā varu palīdzēt tev vai tavam bērnam, droši izpēti manu tīmekļa vietni. Sadaļā Blogs vari izlasīt dažādus rakstus par bērnu attīstību, vecāku un bērnu attiecībām u.c. Savukārt sadaļā kursi veākiem atradīsi pieeju vairākiem online kursiem, uzzināsi par organizētajām nodarbībām. 

Labu vēlot, Simona Dimanta

sirsninmakonis

MISIJA

Mans mērķis ir palīdzēt pieaugušajiem – vecākiem, skolotājiem un aprūpētājiem – dziļāk izprast bērnus un viņu attīstību.

MĒRĶI

Skaidrot bērnu uzvedību pieejamā un viegli saprotamā valodā, lai padarītu pasauli labāku gan bērniem, gan ģimenēm.

VĪZIJA

Mana vīzija ir radīt pasauli, kurā bērni aug laimīgi un saprasti un kļūst par spējīgiem pieaugušajiem.

Bērna attīstība ir nepārtraukts process

Mēs nereti domājam par bērnu noteiktā vecumā – kāds viņš ir, kā viņš uzvedas, ar kādiem izaicinājumiem saskaramies. Bet patiesībā bērns nekad nav tikai šī brīža punkts. Viņš ir kustība, process, nepārtraukti plūstoša attīstība. Katra viņa rīcība, katrs emociju uzliesmojums, katra jauna prasme – tas viss ir daļa no lielāka ceļa, kas sākās jau pirms viņa piedzimšanas un turpināsies vēl ilgi.

Tāpēc, raugoties uz bērna uzvedību vai izaicinājumiem, ir vērts paturēt prātā – tas nav tikai par tagadni. Tas ir par pagātni, kas mūs ir atvedusi šeit, un par nākotni, kuru mēs šobrīd veidojam.

Jā, reizēm šķiet, ka kaut kas nav labi. Bērns kļūst dusmīgs, viņš spītējas, viņš nevēlas sadarboties, viņš reaģē negaidīti. Taču ļoti bieži šīs situācijas nav trauksmes signāls, bet gan apliecinājums tam, ka bērns aug un attīstās tieši tā, kā tam jābūt. Bērna attīstības ceļā ir posmi, kas var šķist izaicinoši – bet tie ir normāli. Un tie pāriet.

Protams, ir arī gadījumi, kad ir vajadzīga palīdzība – kad kāda grūtība jau ir izveidojusies un ir jāatrod veids, kā to risināt. Bet svarīgākais ir skatīties uz bērnu nevis kā uz “problēmu”, bet kā uz cilvēku, kurš attīstās un kuram vajadzīga sapratne.

Kad saprotam bērna attīstības posmu, mēs labāk redzam, kas viņam šobrīd ir svarīgs, kas viņu satrauc, kas viņu priecē. Mēs spējam ieraudzīt, ka daudzas uzvedības izpausmes patiesībā ir viņa iekšējās pasaules atspulgs, nevis apzināti niķi vai spītība.

Un pats būtiskākais – mēs spējam būt blakus, saprotot, atbalstot un vadot bērnu cauri šim ceļam ar cieņu un mīlestību. 💛

Vai tev ir jautājums?

Izglītoju vecākus un bērnudārza audzinātājas par bērnu uzvedību.

Piemēram, bērns tīši provocē strīdus; iejaucas citu bērnu rotaļās; neievēro kārtas; nemitīgi kustas, sēžot uz krēsla, knibina rokas, nevar paēst līdz galam, grozas, ceļas no vietas; neievēro noteikumus; tīši pārkāpj norādes; nereaģē uz norādēm, sodiem, uzslavām; vienmēr vēlas būt pirmais/līderis; nevēlas dalīties; asi reaģē, kad zaudē, nespēj pieņemt zaudējumu; bērnam trūkst mērķtiecīguma, nespēj pabeigt darbus līdz galam, spēj pildīt uzdevumus tikai tad, kad kāds ir blakus; bērns nesocializējas ar citiem u.c.

PIEREDZE

DARBS

2023.gads – šobrīd, Rīgas Zaļā skola, skolu un izglītības psihologs pārraudzībā

2022. gads – šobrīd, psihologs pārraudzībā (Psihologa reģistrācijas, Nr. 3001390, 07.07.22.)

2020. gads – 2024. gads, Latvijas Bērnu atbalsta fonds, ģimenes atbalsta persona

2020. gads – šobrīd, bērnu novērošana bērnudārzā, lai sniegtu iespējamos uzvedības grūtību skaidrojumus.

2020. gads – šobrīd, lektore dažādiem kursiem: “Pozitīvas disciplinēšanas pieejas”, “Kā veicināt bērna uzmanības noturību”, “Kā iekļaut UDHS bērnus”, “Bērna agresīva uzvedība, tās risināšana”, “Emociju regulācijas attīstība”, “Cieņpilnas bērnu audzināšanas pieejas” u.c.

2020. gads – 2022. gads, sociālo prasmju treniņu grupas un individuālo nodarbību trenere bērniem ar socializācijas un uzvedības grūtībām

2019. gads – 2021. gads, krīzes tālruņa konsultante biedrībā SKALBES

2019. gads – 2020. gads, ģimenes asistents biedrībā Svētā Jāņa Palīdzības centrs

2019. gads – 2020. gads,   PII Ketes Māja, Pedagoga palīgs

IZGLĪTĪBA UN PAPILDUS APMĀCĪBAS

2022. gads – šobrīd, ADDCA (ADD Coach Academy), Akreditēta UDHS koučinga programma

2022. gads – Maģistra grāds psiholoģijā

2021. gads – Sertificēta BEA – Bērnu emocionālās audzināšanas grupu nodarbību vadītāja

2020. gads – Sertificēta Circle of Security grupu nodarbību vadītāja

2020. gads – Neurorelational Child centred play therapy apmācībā (Institute of Child Psychology, USA)

2021. gads – Apmācības “Asistentu un pedagogu sagatavošana darbam ar bērniem ar autiskā spektra traucējumiem”, Solis augšup (48 h)

2021. gads –  Apmacības “Kompetents emocionāli traumēta bērna aprūpētājs”, TILTS (21 h)

2020. gads – Psihologa darbs un attālinātu konsultāciju izaicinājumi ārkārtas stāvokļa laikā. (Nr. 04/2020-086)

2020. gads – Psihologu profesionālā darbība – iespējas un izaicinājumi jaunajā profesionālajā statusā. (Nr. K/10/2019-029)

2020. gads – Psychology & Law Symposium (Z-PLS)

2019. gads – Sociālo zinātņu bakalaura grāds psiholoģijā

2019. gads – Darbs ar pašnāvībām, metodika CAMS (Nr. 2019/64)

2019. gads – Krīzes intervence, pamatlīmenis (Nr. 5/2019)

2019. gads – Bērnu tiesību aizsardzība (Nr. 66810)

2017. gads – Psiholoģiskā palīdzība Latvijā: Izaicinājumi un risinājumi

uzdot jautājumu

Uzdod savu jautājumu!

0
    0
    Grozs
    Jūsu grozs ir tukšsAtgriezties veikalā

    Hei!

    PIESAKIES

    cieņpilnas audzināšanas ieteikumiem un saņem

    5% ATLAIDI

    savam pirkumam!

    HEI!

    PIESAKIES

    cieņpilnas audzināšanas ieteikumiem un saņem

    5% ATLAIDI

    savam pirkumam!