Ja bērnam izglītības iestādē tiek novērotas uzvedības grūtības, tad vecāks ir galvenā persona, kas var palīdzēt problēmu risināt. Šādās reizēs visefektīvākā ir cieša, konstruktīva un konsekventa pedagoga un vecāku sadarbība. Taču tā iespējama vien tad, ja skolotājam izdodas nodibināt labu kontaktu ar bērna vecākiem un izveidot uzticības pilnu komunikāciju.
Kā to izdarīt, lai izvairītos no savstarpēja aizvainojuma un situācijas, kad gan vecāki, gan pedagogs ieņem aizsardzības pozīcijas? Kā panākt, kad pedagogu sadarbība ar bērnu vecākiem tiešām ir savstarpēja un uz kopīgu mērķi vērsta?
- Jāatceras, ka attiecības ar vecākiem mērķtiecīgi jāsāk veidot jau ar pirmajiem brīžiem, kad bērns iestājas izglītības iestādē.
- Ja radusies problēmsituācija, ir ļoti svarīgi pareizi nodot informāciju bērna vecākiem. No pedagoga lielā mērā atkarīgs, kā, šo informāciju dzirdot, vecāki jutīsies un vai pēc tam viņi būs gatavi sadarboties.
- Ja paredzēta tikšanās ar vecākiem – vai tā būtu vecāku sapulce, vai individuālas pārrunas – tai ir jāsagatavojas.
- Ir jābūt rīcības plānam, sasniedzamajam mērķim un skaidriem kritērijiem, kas palīdz novērtēt progresu un dod iespējas piekoriģēt rīcības stratēģiju atbilstoši vajadzībai.
- Sadarbība ar vecākiem jāturpina arī pēc tikšanās. Tas ir ilgstošs process, taču, ja tas tiek vadīts veiksmīgi, rezultāti ir patiesi atzinības vērti.
Iepriekš uzskaitītos punktus esmu detalizēti iztirzājusi kursā pedagogi em “Pedagogu sadarbība ar vecākiem un mobinga risinājumi izglītības iestādē”,
kas izstrādāta, lai pedagogiem sniegtu praktiskus, efektīvus un reālajā dzīvē pārbaudītus ieteikumus, metodes un stratēģijas, kā uzlabot sadarbību ar vecākiem un tādējādi risināt situācijas, kas ikviena skolotāja darbu var pārvērst par īstu izaicinājumu.
Piesakies programmai, un iegūsti vēl daudz citu noderīgu padomu, kas ne tikai atvieglos Tavu darba ikdienu, bet arī ietaupīs Tavu laiku! https://miletizglitoti.lv/kurss/pedagogu-sadarbiba-ar-vecakiem-un-mobinga-risinajumi-skola/