Bērna personības attīstība veido vide viņam apkārt
Lai arī mūsdienās bērni patērē dažādas viedierīces (telefonu, planšeti), tas nevar aizstāt cilvēka pamatvajadzības – pēc komunikācijas, klātesamības, savstarpējas pieņemšanas. Bērnam augot, neizprotamā uzvedība tikai attīstās – bērns kļūst haotisks, izpildot vecāku norādes, attiecībās veidojas negatīvisms, dusmas, neizpratne, bezspēks, vardarbība, apvainojumi. Šādā veidā bērns patiesībā joprojām prasa tikai vienu –
beznosacījuma mīlestību, pieņemšanu un drošības izjūtu.
Šīs bioloģiskās vajadzības nepieciešams apmierināt.
Jo jaunāks bērns, jo lielāka uzmanība nepieciešama, jo mazāk bērns izjutis vecāku klātesamību, jo intensīvāka un neizprotamāka kļūst viņa uzvedība. Kad vecāks saņēmies risināt problēmas ar bērnu, viņam jābūt konsekventam savā uzvedībā. Katrs neizdevies mēģinājums arvien grūtāku padarīs nākamo mēģinājumu. Kamēr vecāks saņemas, bērnā būvējas stabili pamati, arī vecāku mēģinājumu laiks, ko bērns vēro no sava skatu punkta, ir viņa uzvedības pamats.
Piemērs
Vecāks divas nedēļas izturas mīļi un jauki, uzklausa bērnu, kad viņam ir histērijas lēkmes, bet tajā pašā laikā neapmierina viņa untumus; tad pēc kārtējās bērna histērijas lēkmes vecāks salūst, zaudē pacietību, cerību un iedod bērnam to, ko viņš prasījis. Tā bērns iemācās, ka jākliedz stiprāk, un ar katru jaunu mēģinājumu vecākam jānobrucina arvien stingrāk izveidojušies pamati.